Działalność Ekologicznego Uniwersytetu Ludowego została dofinansowana ze środków programu Erasmus+, w ramach akcji: Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, na polu: Partnerstwo Strategiczne, w obszarze edukacji dorosłych. Projekt nosi nazwę: „Uczenie Podstaw Ekologii w Stylu Grundtvigiańskim” (Teaching Organic Literacy in Grundtvigian Style, akronim TOL).
Czas trwania projektu wynosi trzy lata: od 1 września 2017 do 31 sierpnia 2020 roku. Naszym głównym celem jest badanie i doskonalenie metod pracy uniwersytetów ludowych w edukacjidorosłych we współczesnej Europie, tak aby móc stawić czoła nowym wyzwaniom-przede wszystkim w kontekście edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, skierowanej do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, zwłaszcza ze względu na niski poziom kompetencji kluczowych.
Innowacyjność naszego projektu polegała na połączeniu „starej" europejskiej tradycji edukacji dorosłych ze zmarginalizowanych środowisk z „nową" ideą kompetencji kluczowych, rozwijaną w Unii Europejskiej. Innymi słowy, skupiamy się na kreatywnym wykorzystaniu grundtvigiańskiej filozofii i metodologii edukacji w celu zwiększenia efektywności edukacji dorosłych w naszych krajach, a tym samym na wspieraniu przedsiębiorczości oraz zwiększaniu szans na zatrudnienie młodych dorosłych.
W skład partnerstwa weszli: Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Ziarno oraz Stowarzyszenie Polskie Uniwersyty Ludowe z Radawnicy z Polski, University of Applied Science Eberswalde z Niemiec, organizacja pozarządowa Botanica Life z Bułgarii, Brenderup Højskole z Danii, Verein für biolologisch dynamische Landwirtschaft (Stowarzyszenie na rzecz Rolnictwa Biodynamicznego) ze Szwajcarii oraz Gmina Adamów z województwa lubelskiego, która dołączyła do partnerstwa, aby tworzyć na swoim terenie nowy uniwersytet ludowy i tak wykorzystać praktycznie rezultaty projektu oraz zdobyte w trakcie jego trwania doświadczenia.
23 października 2018 w Auli Kryształowej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego planujemy zorganizowanie międzynarodowej konferencji pod roboczym tytułem: „Uniwersytety Ludowe XXI wieku- tematyka i metody edukacji”.
Na zdjęciu przedstawiciele organizacji partnerskich w projekcie TOL podczas pierwszego wydarzenia,
związanego z uczeniem się i nauczaniem w duńskich uniwersytetach ludowych.